Pagina's

woensdag 5 februari 2020

Cecieleke en Celientje.


Ik heb het in mijn vorige blog al gezegd dat er zeker nieuwe verhalen zullen komen.
En daar ben ik al mee bezig.
Maar zoals ik toen ook al zei, zal ik eerst eens over iets heel anders zou hebben.
Iets dat mij ook heel nauw aan het hart ligt.
En dat zijn mijn twee lieve, grappige, ondeugende maar o zo schattige keeshondjes.

CECIELEKE EN CELIENTJE!

Mijn lieve vriendin Christiane maakte er al van in het begin geen geheim van dat ze van keeshondjes hield. Zelf had ik het toen meer voor grote honden.
We hadden toen ik nog thuis (bij mijn ouders) woonde een hele lieve Duitse Herder.
Sina heette hij.
Dat was echt een hele lieve hond.
En ja, ook een goeie waker.
Gelukkig werd er toen Sina er nog was nooit bij ons ingebroken.
Gelukkig voor de inbreker(s) dan.
Want diegene die het zou gewaagd hebben om bij ons in te breken zou er zeker niet zonder kleerscheuren uitgekomen zijn.
Misschien zelfs eerder zonder ledematen.
Nee, nu overdrijf ik.
Maar het was een goede waker.
En als tiener mijn allerbeste vriend.

























Geef toe, was dat geen prachtige hond?
Veel complimentjes gehad van voorbijgangers die zeiden dat het een hele mooie en goed verzorgde hond was.
Die complimentjes krijg ik nu ook hoor.
En dat is omdat onze keesjes zeer goed verzorgd worden door Christiane en door mijzelf.
Maar goed: sta me toe om die twee lieve deugnietjes eens aan jullie voor te stellen.

Cecieleke.






Hallo lieve mensen, ik ben dus Cecieleke.
Ik ben een dwergkeesje van vijf jaar oud.
Toen mijn baasjes op zoek waren naar een keeshondje vond mijn toen nog toekomstige vrouwke dat witte sikje onder mijn neus zo schattig dat ze mij hebben gekozen.
Ik mocht met hen mee naar Nieuwpoort, en dat was een heel eind rijden vanaf het adres waar ik toen woonde.
Rijden met een auto was voor mij nog iets heel nieuw, want we waren nog maar net vertrokken of ik gaf al over op 't vrouwke haar bloes.

Thuisgekomen begon het baasje al meteen foto's te nemen van mij.
En die zette hij op Facebook.
Kijk eens wat voor een schattig pluizenbolleke ik toen nog was.














































Maar kleine hondjes worden groot en ondertussen ben ik ook al uitgegroeid tot een heuse dame.
Ik ben een speelvogel en vooral zot van balletjes.
In het park of op het strand speel ik met balletjes.
Thuisgekomen is het eerste wat ik doe, mijn balletje zoeken en dan bij mijn baasje gaan zitten wanneer die in de zetel gaat zitten met zijn laptop op schoot.
Dan wil ik aandacht
Dan wil ik spelen.
Ik wil niet dat mijn baasje verslaafd wordt aan die computer en aan dat social media gedoe.
Jamoja, ik zie mijn baasje graag en ik meen het zo goed met hem weet je.
Ik zie hem liever samen met mij en mijn zusje op het strand of het park of eender waar het veilig is om te rennen en te spelen.
Daar is hij buiten en krijgt hij een gezond kleurtje en bewegen is goed om zijn buikje onder controle te houden.
Maar veel helpt dat niet, want baasje drinkt graag een pintje, liefst op een zonnig terrasje.... Tsss.


Allez baasje, gooi dat balletje



Maar soms dan ben ik zelf ook wel eens moe en dan lig ik languit op de leuning van de zetel.
En dan denk je, kon dat baasje mij maar eens met rust laten, ook al is het maar voor heel even.
Maar néé hoor....

Allez baaje doe dat eens van mijn kopje, ik ben geen kertmannetje hé zeg!

































Bon, als jullie mij nu willen excuseren, ik ga even een uiltje knappen.
Intussen kan mijn lieve huisvriendinnetje zich even aan jullie voorstellen.
ZZZZZzzzzzzZZZZZZZzzzzz... Even dutten nu!

Celientje.



Hallo iedereen!
Ik ben Celientje.
En zo zag ik eruit toen ik nog een pupje was.
Geef toe, toch veel schattiger dan die zus van mij hé....
Baasje maakte ooit een video van mij, maar die heeft hij niet meer op zijn computer of gsm staan.
Wel op Facebook.
Klik hier maar eens.En zie wat voor een schattig pupje ik wel was.


Nog wat onwennig aan de leiband.































Zalig dutten in het mandje.





Of gewoon buiten in het zonnetje hmmm...



Vier jaar en een half later ben ik ook een grote dame geworden..
Ik ben een echt knuffelmieke en ik lig zo graag languit en gezellig in de zetel.
Binnen ben ik dan ook de rust zelve. Maar owee als ik buiten ben.
Dan moet ik mij laten horen.
En dan kef ik dat het een lieve lust is, vaak tot ergernis van mijn baasje en vrouwke.
Maar kan ik eraan doen dat ik beleefd ben opgevoed en goeiendag zeg aan alle hondjes die ik zie.
En als het kan dan geef ik ze een kusje.
Ja ik ben een heel sociaal hondje.

Zalig genieten op het strand.



Poseren voor een foto op canvas.



Samen beleven wij heel veel lol en vermaken wij het baasje en ons vrouwke met onze dolle fratsen.
Ja soms maken wij al eens ruzie en Cecieleke durft al eens bezitterig te zijn.
Maar meestal maken wij heel veel lol en laten wij ons door 't baasje en het vrouwke verwennen.

Wij zijn dus Dwergkeeshondjes.
Dat zijn heel slimme en zeer eigenwijze hondjes.
Dwergkeesjes hebben de reputatie 'keffertjes' te zijn.
Celientje is dat wel ja, vooral op straat.
Ze keft naar elk hondje dat ze ziet.
Maar wat dat betreft is ze toch veel kalmer geworden met de jaren.
Als de deurbel gaat dan keffen ze allebei. Het zit in de natuur van dwergkeesjes om alarm te slaan wanneer er onbekenden het domein betreden.


Dwergkeesjes zijn zeer gehecht aan hun baasjes.
Wij kunnen dus niet lang alleen zijn, ook dat gaf af en toe problemen omdat we blaften tot baasje of vrouwke terug waren.
Dit tot groot ergernis van één van onze buren die dan wel eens kwam klagen.
Maar onze baasjes hebben hier heel hard aan gewerkt om ons hieraan te leren wennen en ze hebben hun werkuren zoveel mogelijk op ons proberen af te stemmen voor zover dat mogelijk was.
En ze zijn veel met ons bezig.































Zoals eerder gezegd. Dwergkeesjes zijn heel eigenwijze hondjes.
Maar dan op een zodanige manier dat het best wel grappig is.
Je kan ze dingen leren, maar je moet veel geduld hebben.
En je moet hun dolle fratsen, hun koppigheid, hun eigen willetje en hun neiging om de dingen het liefst van al op hun manier te doen echt wel voor lief nemen.



Zoals ik al zei, verdomd eigenwijs. Probeer maar eens een foto te maken van twee schattige Keesjes met de Ourthe op de achtergrond. Bloed zweet en tranen zullen je deel zijn.




Maar zoals je op de hier boven staande foto's kan zien.
We kunnen overal komen met onze lieve Keesjes.
De foto's hierboven zijn onder andere genomen in Spa, aan de oevers van de Ourthe en in het veel bezongen Zeeuwse badstadje Zoutelande. 
Maar de meesten gewoon in mijn appartement in Nieuwpoort en in de onmiddellijke omgeving ervan.
Want wij houden van een uitje of een korte vakantie op zijn tijd.
En onze Keesjes ook.


Mijn favoriete hobby, rollebollen (Cecieleke).





Het vakantiehuisje en bijhorend terras verkennen (Zeeland september 2019).











































Bon: Onze pijp is uit.
Dag lieve mensen, hopelijk vonden jullie dit een leuk blogartikel.

Lief likje.
Cecieleke en Celientje!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten