Pagina's

maandag 14 september 2020

De natuur in beeld: Intro.




Dag lieve mensen.
De natuur.
Mooi toch.
Ja ik hou van de natuur.
Van vogelzang en de schaduw van het groene bladerdak.

Van de rust en de geur van rottend hout en vochtige bladeren.
En het maakt mij niet uit of dat nu in de lente, zomer, herfst of winter is.
Of er nu een hoop slijk ligt.
Het is de ideale plaats om tot rust te komen en te herbronnen.
Het strand, de duinen, bos of veld.
Het maakt mij allemaal niet uit.

Ach.
Ik ben geen amateur ornitholoog en ik prijs me gelukkig dat ik het verschil ken tussen een eik en een beuk of het onderscheid kan maken tussen een tamme en een wilde kastanje.
Maar naast genieten van de natuur schrijf ik ook graag in mijn blog en heb ik ook mijn smartphone en fototoestel bij de hand.
Het afgelopen jaar heb ik een paar zeer interessante tripjes gemaakt met mijn lieve vriendin en onze kleine viervoetertjes
Die brachten ons zelfs tot in de Ardennen of Luxemburg (dat laatste was dit voorjaar nog vlak voor de lockdown).
En ja ik wandel als eens graag op het strand en in de duinen hier in het mooie Nieuwpoort waar nog niet alles is volgebouwd door de betonboeren.

Sta me toe om hier een paar indrukken mee te geven van het mooi's dat ik de afgelopen maanden heb mogen aanschouwen.

Luxemburg: Hosingen en omgeving.





Wilde paddenstoelen die er nog welig groeiden omdat midden maart.
Omdat het nog goed vochtig was en eigenlijk behoorlijk regenachtig in het weekend dat wij er waren.


Een klaterend beekje.




Het domein van onze chalet in de Ardennen: september 2020.



Ook dit is de natuur.
Kruiden.
Heilzaam en ook zeer aromatisch.



Rozen in al hun pracht, ze kunnen bloeien tot midden december.


Een hagedis laat zijn kopje zien op de citadel van Namen.



Hallo iedereen.


Hagedis op de rotsen.


Een stukje natuur in Nieuwpoort: De Koolhofputten!


Ik sluit af met deze prachtige waterpartij.
Maar er komt nog hoor lieve mensen.
Dat is beloofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten