Pagina's

zondag 11 oktober 2020

De natuur in beeld: Mooie plekjes dicht bij huis.



Dag lieve mensen.
De herfst is zichtbaar en voelbaar.
Voelbaar wanneer we buitenkomen en het is op dat moment goed aan het regenen.
En zichtbaar zoals de herfst alleen maar zichtbaar kan zijn.
Met zijn prachtige kleuren en diepe okertinten.
De bomen die hun bladeren laten meedrijven met de opstekende wind.
Het gras bedekt onder een dikke laag bladeren en de nevelslierten die het invallende ochtendlicht in mysterie bedekt.

U weet het, ik ga elke dag wandelen met onze lieve keesjes.
De ene keer 's ochtends, de andere keer 's avonds. Dat hangt er van af welke dienst ik heb die dag.
En als ik niet moet werken dan ga ik gewoon twee keer wandelen.
Dat is gezond, zowel voor mij als voor hen.
En het helpt me om elke dag mijn tienduizend stappen te zetten.
Ja die tienduizend stappen zijn voor mij wel belangrijk. Er wordt wel eens gezegd 'zitten is het nieuwe roken'.
Beetje cru gesteld misschien. Maar feit is wel dat een te inactieve levensstijl niet gezond is. En jezelf voornemen om elke dag tienduizend stappen te zetten is volgens mij een goeie manier om een basisconditie op te bouwen.

Dit gezegd zijnde wil ik jullie nog eens meenemen op wandel.
Ditmaal dicht bij huis.
De plekjes waar ik regelmatig passeer als ik met mijn hondjes ga wandelen.
De plekken waar ik dagelijks of op z'n minst wekelijks voorbij kom, maar die die er toch elk seizoen opnieuw anders uitzien.

Ik ga dan ook alles opdelen per seizoen.

Winter:


De eerste sneeuw in het park.


Sneeuw op de bladeren.


Het bospad naar de kinderboerderij.


Zelfde plek, maar met meer sneeuw.


Als er één plek is waar de sneeuw maagdelijk en onaangeroerd blijft dan is het een tennisveld.
Want tennis is een zomersport.




Maar hier aan zee sneeuwt het niet vaak, meestal zien winterse landschappen er zo uit.

Lente.


De lente op z'n prilst.



Bloesems.



Het pad naar de kinderboerderij in de lente.



Westende Bad, waar vroeger Camping Cosmos was.




Zomer.


De pauw van de kinderboerderij maakt zijn ochtendwandeling.


Weelderige plantengroei.




De Oude Veurnevaart in Nieuwpoort-Stad.






Fleurige bloemen en zoemende bijtjes.


Het bospad in de zomer.


Sunset @ the beach.


Herfst.


Als de bladeren verkleuren.


Bij de Onze-Lieve Vrouwkerk aan de kant van de Willem De Roolaan.
Nieuwpoort-Stad.



Een strookje groen tussen de Colruyt en het Kattesas in Nieuwpoort-Stad.



Mijn favoriete bospad nogmaals.
Nu bedekt met herfstbladeren.








Ik hoop dat jullie even hard genieten van al dat mooi' als ik gedaan heb.

Liefs.
Miguel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten