Pagina's

zaterdag 16 januari 2021

De natuur in beeld: Winterpracht.

 


Dag lieve mensen.
Ja nu is het winter hé. Dat kunnen we niet meer ontkennen.
Het is koud en guur buiten.
Een snijdende wind doet ons onze mutsen diep over onze oren trekken.
En deze week (onder andere vandaag nog) werden we vergast op iets wat we in deze contreien alsmaar minder zien.
Sneeuw.  

En ik kan het jullie dan ook niet nalaten om een beetje sneeuw op de gevoelige plaat te zetten en het hier op deze blog met jullie te delen.
Ik zou zeggen, genieten jullie maar mee.


Afgelopen woensdag, de eerste sneeuw gespot vanuit mijn keukenvenster.



Nieuw hondenras: Sneeuwkeesjes.


Dat was dus eergisteren, toen we een eerste stukje winterpracht te zien kregen.
Uiteraard was de hoeveelheid sneeuw die toen viel nogal aan de beperkte kant.
De meest fotogenieke sneeuwlaag viel echter deze voormiddag (zondag 16 januari 2021) uit de lucht.
Wat mij ertoe aanzette om mijn wandelschoenen aan te trekken en mijn keeshondjes in te duffelen voor een heerlijke winterwandeling.

Het binnenplein van de GB-Carrefour hier in Nieuwpoort, toen we om boodschappen gingen was het al goed aan het sneeuwen.

Zicht vanaf mijn terras.

Tijd voor een heerlijke winterwandeling.





Prachtig toch, die besneeuwde straten.


Sneeuw: voor automobilisten natuurlijk minder leuk.



De Oude Veurnevaart in Nieuwpoort.


Beeld van de hand van beeldhouwer Pieter Braecke




Warm ingeduffelde Keesjes.


De Koolhofputten.    
De wandeling leidde ons naar De Koolhofputten. Een fraai ingericht stuk natuur rond de putten die gegraven werden bij de Koolhofbeek. Deze graafwerken waren een onderdeel van de aanleg van de E40 autosnelweg in de jaren zeventig.
Die putten werden vijvers waar de natuur haar gang kon gaan en waar allerhande watervogels een al dan niet tijdelijk plekje vinden.




Kleine deugniet.







Hondenpootjes in de sneeuw.







Leven op het water.




Nieuwpoort op de achtergrond.




Besneeuwde boomtoppen. Winterse charme.





Frontzaete fietsroute: brug over de Oude Veurnevaart;


Sneeuwman met tak ipv bezemsteel.

Omgeving Onze Lieve Vrouwkerk Nieuwpoort.

En dat een mens na zo'n winterse wandeling blij is dat hij thuis is.
Ge kunt dat gaan denken.
Ik ben dankbaar dat ik een thuis heb, echt wel.
En ook dankbaar voor al wie de moeite deed om dit artikel te bekijken.

Liefs.
Miguel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten