Pagina's

dinsdag 30 maart 2021

De Valstrik 4




Brussel. een week later.
Sheila parkeerde haar Dodge Ram vlakbij het Thorn Hotel in het hart van de stad.
"Je weet wat je te doen staat?" vroeg ze aan Phaedra.
Phaedra knikte, maar angst stond in haar ogen te lezen.
"Ik ben bang," zei ze met een klein stemmetje.
"Doar es echt ghin reden voorn," zei Sheila.
"D'er... Er gaat Gitte echt niets overkomen. Dat beloof ik!"
Phaedra stapte uit en opende het achterportier om ook Gitte uit de auto te halen. Dan stapte ze het hotel in. Sheila reed verder en parkeerde haar auto verderop in een parkeergarage. Daar opende ze de laadklep en haalde er enkele zakken uit. Hierin zat alles wat ze nodig had... Om zich te vermommen.
Phaedra ging met Gitte aan een tafel zitten in de lounge. Een ober in smetteloos wit hemd en gilet met het logo van het hotel erop vroeg wat ze wilde drinken. Ze vroeg een koffie en een ijsthee voor haar dochtertje.
Wat verderop zat een man, hij verborg zijn gezicht onder een exemplaar van De Tijd. 
Van achter een hoek van zijn krant zag hij Phaedra en haar dochtertje.
Dan plooide hij zijn krant en liet die op tafel liggen naast zijn lege kop koffie en stapte op Phaedra af.
"Dag Phaedra," zei hij terwijl hij zich zonder gene aan tafel zette.
Met begerige ogen keek de kleine Gitte aan.
Blij dat je tot inkeer gekomen bent Phaedra. Dat is gewoon het beste voor ons allemaal.
Hij haalde een enveloppe uit zijn binnenzak en gaf deze aan Phaedra.
"Dit is al voor jou," zei hij.
"Duizend euro in cash geld.
Mooi verdiend, toch?
Ik weet zeker, dit smaakt naar meer.
En als je wil, dan krijg je meer.
Het enige wat je moet doen is elke woensdagnamiddag je lieve meisje naar hier brengen.
Dan trek ik me een paar uurtjes met haar terug op mijn kamer, en hebben Gitte en ik een momentje voor ons alleen.
En om vier uur mag je haar dan komen halen."
De man stond recht en nam Gitte haar handje vast.
"Mama ik wil niet," zei het meisje terwijl ze haar moeder met angstige ogen aankeek.
Een ijzige verontwaardiging maakte zich van Sheila meester terwijl ze vanuit een clubzetel aan de andere kant van de lounge het tafereel aanschouwde. 
"Je moet even meegaan met meneer," zei Phaedra.
"Hij zal voor je zorgen terwijl mama... Een werkje moet doen.
Mama is om vier uur terug... Ok."
De man liep met Gitte naar de lift. Angst stond in haar ogen te lezen. Of het meisje het aanvoelde dat de man die haar meesleurt kwaads met haar van plan is.

Sheila stond recht. Onherkenbaar was ze met haar grijszwarte pruik, haar bril en haar ietwat truttige mantelpakje. Ze leek wel combinatie van Nana Mouskouri en Lydia Protut uit Het Eiland. Ze liep naar de lift waar de man met Gitte aan zijn arm stond te wachten tot de liftdeur open ging. Wanneer dat gebeurde stapte ze mee de lift in, maar gaf ze geen enkele blijk van herkenning. Ze haalde haar smartphone boven en begon te scrollen. Ze zag hoe de man Gitte dichter trok en met zijn hand tegen haar dijbeen legde en zo langzaam naar boven liet glijden tot tegen haar achterwerk.
"Kuje joen nu ol niemeje beheersen té? Ghodverdomsche kiesak!" foeterde Sheila binnensmonds. Wanneer de liftdeur open ging volgde ze de man met enige afstand en deed ze opnieuw alsof ze met haar gsm bezig was.
Ditmaal wreef de man expliciet met zijn handen over Gitte's achterste. Sheila filmde stiekem alles.
"'k Hein joen te stekken, godverdomsche klootzak!" foeterde ze.
Sheila stuurde het beeldmateriaal door naar Morgane met het verzoek 'bel de politie'. Terwijl zag ze hoe de man naar binnen ging, maar dat deerde haar niet. Ze had al lang uitgedokterd onder welk voorwendsel ze hem uit de kamer zou lokken.
Ze stond voor de deur, ademde diep en klopte dan heel hard tegen de deur.
Geen reactie.
"Hotelmanagement, kunt u even de deur open doen, ik wens u te spreken.
"Laat me met rust!" bastte de man van achter de deur.
"Ik ben van het hotelmanagement en ik wens u nu te spreken, open de deur... Nu!"
De man opende de deur vanuit het kiertje keek hij Sheila met een nijdige blik aan.
"Het enige wat gij moet doen is maken dat de kamers proper en de bedden goed opgemaakt zijn. Ik heb voor deze kamer betaald en ik wens privacy!"
"Goed, dan haal ik er de politie bij!" zei Sheila.
"Politie? Op basis waarvan?" vroeg de man, terwijl hij de deur nu helemaal opende.
Sheila duwde haar gsm onder zijn neus en speelde het filmpje af dat ze maakte toen hij met Gitte door de gang wandelde.
Hij wilde haar gsm uit haar handen rukken.
"Eh eh eh... Poten thuis graag.
Het is zeer simpel, u geeft dit kind mee met mij en u verlaat terstond deze kamer.
En u bent hier niet meer welkom  in dit hotel, is dat duidelijk."
"Onnozel trut, ik kan het u en uw hotel zeer moeilijk maken. Dat ge dat maar weet.
Gij weet niet met wie ge te doen hebt!!"
"Nee, maar ik weet wel dat u niet boven de wet staat.
Het is duidelijk wat uw intenties zijn met dit kind, en daarom grijpen wij in."
De man keek Sheila met een indringende blik aan.
"Wat ga je doen, troela? Zeg het mij eens?"
"Als ik binnen vijf minuten niet beneden sta met dit kind dan bellen mijn collega's de politie, zo simpel is het en zo simpel zal het zijn.
Oh en de moeder wordt ook door ons aan de tand gevoeld.
Denkt u maar niet dat u hier zo gemakkelijk vanaf komt meneer.
Ga gewoon mee met ons, dat is het beste voor ons allemaal."
Dan greep de man Gitte vast en hield hij een revolver tegen het kind haar hoofd.
"Ik knal een kogel door haar kop als ik geen vrije doorgang krijg!" Riep hij.
"Ik meen het!"
"Dit is zinloos!" zei Sheila. "Het zal u alleen maar vele jaren gevangenisstraf opleveren.
En als pedofiel en kindermoordenaar zal u daar een zeer nare tijd beleven."
"Dat weet ik, ik heb er gezeten.
Hij knoopte zijn broek en hemd los. "Kijk! Kijk wat ze met me hebben uitgevreten!
Bijtend zuur over mijn lijf gegoten.
Het enige wat ik wilde was mij nog één keer uitleven op de kleine Gitte.
Nog een keer klaarkomen in dat nauwe spleetje.
Terwijl het leven zachtjes uit haar kleine lichaam vloeit.
Daarna zou ik eruit stappen.
Mijn leven is toch zinloos.
Ben uitgespuwd door alles en iedereen. Omdat ik een pedofiel ben!
Omdat ik geen emotie noch opwinding voel bij een volwassen vrouw of man.
Alleen zo'n klein teer lichaampje als dat van Gitte windt me op.
Maar dat mag niet.
Iemand met mijn geaardheid mag geen seks hebben.
Moet zijn hele leven op droog zaad zitten.
Ik mag geld met slijk verdienen, bij de grootste firma's, bij banken en zelfs in de hoogste kringen van dit land mijn ITC diensten aanbieden en instaan voor de computerbeveiliging.
Ik mag colleges en hoorzittingen geven op de unief, ik mag netwerken en contacten leggen en daar beter van worden. 
Ik mag dat allemaal doen, en groeien op professioneel vlak en er goed aan verdienen.
Ik mag eten in de duurste restaurants en genieten van de fijnste wijnen en whisky's.
Slapen in de duurste hotels.
Maar genieten van seks... 
Dat is niet voor mij weggelegd.
Ik wil seks godverdomme!
Ik wil neuken!"
De man draaide zich en wilde het wapen in zijn andere hand houden.
Het was dan dat Sheila toesloeg en zich op de man en op Gitte wierp.
Ze hield het wapen van hem weg. Er klonk een schot. Gitte gilde het uit van angst.
Sheila trok ruw aan zijn hand en draaide die over.
"Kun'n hem breken wi.... KLOOTZAK!" siste ze.
Hij liet het wapen vallen. Sheila gooide zich op de man maar zodanig dat Gitte uit zijn greep kwam.
 Angstig kroop Gitte onder het bed, net op dat moment werd de deur ingebeukt.


"Handen omhoog, u staat onder arrest!" Klonk het.
Sheila loste haar greep en gaf de man een por. Bevend stond hij recht en werd meteen door de politiemensen overmeesterd en in de boeien geslagen.
"Bent u detective Sheila Verdoolaeghe? vroeg de man die de leiding had.
Sheila knikte. 
"Waar is het meisje?" vroeg hij.
"Onder bed gekropen van pure angst," antwoorde Sheila.
"Eindelijk hebben we hem te pakken," zei zijn collega.
Antoine Fouret, noemt zich vaak 'Tony' of 'Antonio'.
Briljant ITC'er, meester oplichter, hacker en codekraker en berucht voor het ontvreemden en gijzelen van computers en persoonlijke gegevens voor grof geld.
Maar bovenal een sadistisch seksueel roofdier die kickt op het pijnigen en DODEN... Van jonge kinderen.
Schrikt niet terug voor chantage en zware bedreigingen om niets vermoedende ouders te dwingen hun kind - meestal meisjes - aan hem over te leveren zodat hij zijn smerige fantasieën kan botvieren.
Wordt momenteel gezocht in Frankrijk voor de moord op minstens twee meisjes van zes en acht. Eén lichaampje werd gevonden in een vuilnisbelt het ander langs de kant van de snelweg. Hun moeders waren telkens alleenstaand. Eén van hen prostitueerde zich om te overleven, de ander leerde hij kennen via een datingsite. Hij dwong ze allebei in een situatie die hen geen andere keuze liet dan te doen wat hij vroeg. Want hij zwaaide met zijn zogezegde macht en connecties."
"Komt mien bekend voorn," mompelde Sheila.
Antoine werd weggevoerd en Sheila ging met de kleine Gitte terug naar de lobby.
In de lift drong het tot haar door dat hij dat meisje dat naast haar stond...
Van een gruwelijk lot heeft behoed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten