Pagina's

woensdag 9 maart 2022

Mijn hondjes.






Dag lieve mensen.
Als ik 's morgens wakker word en ik draai me om dan begint er achteraan het bed of aan het hoofdeinde iets te bewegen en word ik half slaperig iets gewaar dat lijkt op kleine pootjes die over het donsdeken trippelen. 
En weet je wat lieve mensen? Het zijn trippelende pootjes die over het donsdeken trippelen.
Dan wrijf ik mijn ogen uit en zie ik twee paar kleine oogjes die me vol verwachting aankijken.
Twee lieve kopjes kijken me smekend aan en ik voel lieve likjes op mijn gezicht.
Zo komen ze mij elke dag begroeten.
Cecieleke en Celientje.

Ik voel me gezegend met de liefde, vriendschap en het eeuwige optimisme van die twee kleine rakkertjes.
Het zijn Keeshondjes weet je wat het echt leuke is aan dat ras? Die kunnen glimlachen.
Ik ken weinig andere honden die zo'n mooi lach op hun snoetje kunnen toveren als Dwergkeesjes.
Kijk maar naar onderstaande foto.


Geef toe, daar wordt je toch meteen vrolijk van als je die leuke snoetjes ziet.
En dan het eeuwige enthousiasme in die fonkelende oogjes.
Ze moedigen me elke dag opnieuw aan om mijn schoenen en jas aan te trekken en met hen te gaan wandelen. Weer of geen weer, of ik nu een vroege of een late dienst heb op het werk. Gewandeld wordt er altijd, zij het niet altijd op hetzelfde tijdstip, juist vanwege de variërende werktijden.
Maar gewandeld wordt er, no matter what?

Weet je lieve mensen. Wandelen is nog zo gezond.
Het geeft je afweersysteem een flinke boost en het verlaagd het stressniveau. Het zorgt ervoor dat je je conditie op peil houdt en dat de kilo's niet teveel aankomen. Kortom allemaal voordelen dus.
En ik geniet tijdens het wandelen ook van de natuur en van het wisselen van de seizoenen. Het is nu lente, dat kan je gewoon niet meer ontkennen. Overal zie je narcissen en krokussen de kop opsteken en de bomen beginnen al te botten en komende dagen stijgen de temperaturen tot zo'n vijftien graden.
Nee we hebben geen echte winter gehad dit jaar. Foto's van sneeuwlandschappen en in het sneeuw dollende hondjes kon ik niet maken deze winter. Maar de lente en de zomer zullen veel goed maken, ik voel het.

Tuurlijk heb je met honden in huis ook wat extra werk en moet je het hondenhaar op je bankstel en in je kleren erbij nemen. Ook wordt er bij ons thuis iets vaker gepoetst, hygiëne blijft belangrijk.
Maar zo'n dingen neem ik er graag bij. En een lieve knuffel of een smekende blik van één van mijn twee lievelingen neem ik er graag bij, en mijn lieve schatje ook.
En nu moet je mij excuseren want wij gaan een wandelingetje maken, de hondjes en ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten