Pagina's

zaterdag 31 december 2022

De laatste van dit jaar.


 



Dag lieve mensen.
2022 telt zijn laatste uren af. Nog even en we vallen elkaar in de armen en overladen elkaar met kussen en de beste wensen. De Australiërs zijn terwijl ik dit schrijf daar nu volop mee bezig. Na het verorberen van een stevige kangoeroesteak op de barbecue, doorgespoeld met wijn uit een plastic bag, of een koele Fosters.
En wat kan je je medemens beter wensen dan EEN GOEIE GEZONDHEID!
Als er iets is lieve mensen wat ik het afgelopen jaar wel heb geleerd. Dan is het dat een goede gezondheid echt wel één van de kostbaarste dingen is die een mens kan bezitten.
Tot twee keer toe ben ik om dringende redenen in het ziekenhuis opgenomen. De eerste keer was dat omdat hardnekkige aambeien hebben geleid tot zeer zware bloedarmoede. 
De tweede keer was dat een plots opgekomen en aanhoudende slopende hoofdpijn gewoon het gevolg waren van een zware hersenbloeding. Had mijn lieve schat Christiane niet zo adequaat gereageerd en de ambulance gebeld - anders gezegd - had ik een dag later naar het ziekenhuis gegaan.
IK ZOU HIER NU NIET MEER ZIJN!

Toen ik naderhand op controle ging bij de behandelende arts heeft hij met het tonen van scans uitgelegd wat er precies gebeurd is en heeft hij nogmaals herhaald dat het echt wel kantje boord was.
En ja, die woorden zijn echt wel blijven nazinderen. En spookten vooral tijdens de stille uren van de nacht als iedereen slaapt en ik nog naar het plafond lig te kijken extra door mijn hoofd.
Het leven is verdomme zo fragiel, zo breekbaar en vooral zo kostbaar.
Het idee dat ik mijn geliefde Christiane en mijn lieve hondjes voor goed zou achterlaten geeft mij een ruwe steek in het hart. Kleine Cecieleke heeft mij die dagen dat ik in het ziekenhuis lag al keihard gemist en liep zelfs wat verloren in huis. Het weerzien met die kleine schat was echt heel intens. En toen ze zich tegen mijn lichaam kwam nestelen kreeg ik een brok in mijn keel.
Ook de vele steunbetuigingen van mensen die vernamen wat er gebeurde, zelfs iemand zag hoe ik in de ambulance werd gedragen en dacht 'dit ziet er niet goed uit'. De opluchting nadat ik mij hierdoor heb gesparteld. Dat deed mij iets, echt waar.

Aan alle mensen die mij beterschap hebben gewenst, wens ik nog veel meer het allerbeste toe.
Alle voorspoed en geluk, en vooral een zeer goede gezondheid en gespaard te worden van tegenslagen.
Want zeker na wat er mij dit jaar overkwam ben ik nog veel meer geraakt als ik hoor dat mensen getroffen worden door zware gezondheidsproblemen of ziekenhuisopnames. Nooit heeft het besef dat zo'n dingen in een klein hoekje zitten zo diep gezeten. 
En nooit eerder is het voornemen om mijn gezondheid op de eerste plaats te zetten zo groot als nu.
Een bourgondisch leven met rijkelijke tafels en veel drank is gezellig. Maar het besef dat zo'n levensstijl ervoor kan zorgen dat je zeker drie gezonde levensjaren moet inleveren doet mij dan toch maar kiezen voor een iets soberder leven.
En nee, sober is geen synoniem voor saai.
Ook gezond eten kan lekker zijn, er is inspiratie genoeg te vinden op het internet voor lekkere en toch gezonde hapjes. En ook de chefs op Njam-TV hebben steeds meer aandacht voor het gezonde aspect van het koken. En dat kan ik alleen maar toejuichen.

Maar goed.
Sta me toe aan allen die mijn blog lezen, die mij volgen op Facebook en die mij ook in het echte leven kennen en mij een warm hart toedragen een zeer inspirerend, fascinerend, florerend, gelukkig, genotsvol, erotiserend, warmhartig en vooral GEZOND 2023 toe te wensen!

IK ZIE JULLIE ONGELOOFLIJK GRAAG!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten