Pagina's

zaterdag 26 januari 2019

Familiekwesties (slot)


Na de ontvoering van Jurgen Van Maele uit de woning van Joost Verastenoven werd besloten om Gwijde Ryckewaert en zijn zoon Roeland te arresteren.
Ook Tony Van Maele werd uit zijn be gelicht.
Alain wachtte vol spanning tot de interventieploegen arriveerden..
Stond buiten een sigaret te roken.
Had schoon genoeg van al die nicotinepleisters en andere 'onzin'.
Dan arriveerden de mensen van de interventie, en werden de gearresteerden naar binnen geleid.
"Sluit ze voorlopig op in de cellen, zei Alain.
"Voor ik aan het ondervragen begin wil ik eerst een grote tas koffie...
Heet en straf."
Tony werd een half uur later de ondervragingsruimte binnengeleid.
Sarah kneep in Alain's hand.
"Wat denk je? Zullen we samen dat varkentje eens wassen?"
Hij knikte.
"Met alle plezier." zei hij.
Dan stapten ze de ondervragingsruimte binnen.
Alain zoals altijd op zijn eigen autoritaire wijze.
"Wel, wel, wel!" Zei hij.
"Mooie vader ben je."
Tony bekeek Alain van top tot teen.
"Wat weet gij van het vaderschap af pipo?" zei Tony spottend.
"Ge hebt zelf niet eens kinderen... "
"Nee." Zei Alain.
Maar ik heb ook geen jeugd gehad.
Omdat mijn grootvader ook meer gaf om hetzelfde soort idealen als de jouwe dan om het welzijn van zijn zoon en zijn gezin."
"Voor de dag ermee." Zei Sarah, meer om de boel niet te laten ontsporen.
"Waarom moest Jurgen zo nodig in een bestelwagen gesleurd worden? En waar zouden ze met hem naartoe gaan?"
"Weet ik het?" Zei Tony.
"En als ik het wist zou ik het niet aan jullie neus hangen, stelletje 'Zionistische volksvijanden'."
"Dus jij vindt het normaal dat een stel neonazi's je zoon ontvoeren?" Zei Alain terwijl hij Tony strak aankeek.
"Jurgen heeft zijn idealen en zijn volk verraden.
Ja.
Er zijn nog jongeren die daar niet mee lachen.
Hij heeft het toch wel gezocht zeker.
Of niet soms?
Had hem genoeg gewaarschuwd om niet te flikflooien met die Turkse hoer.
Maar ja.
Wilde niet luisteren hé.
DE MISLUKKELING!"


"Weet je wat ik bizar vind?" Vroeg Sarah.
"De eerste 13 jaar kon het je geen kloten schelen met wie je zoon omging of hoe hij zijn vrije tijd indeelde.
Meer nog.
Je was zelf een beetje een flierefluiter die zijn haar liet groeien en met alles behalve nationalisme en zo bezig was.
Tot Gwijde Ryckeboer terug vrijkwam.
Dan ineens scheerde je je haar weer af en stopte je je zoon in een strak nationalistisch keurslijf.
En kon Jurgen niets nog goed doen voor jou."
Tony leunde achterover, zijn blik op Alain en Sarah gericht.
"Die laat ons zeggen twaalf jaar dat Gwijde opgesloten zat. Plus de tijd die er verstreek tot hij me opzocht.
Waren de stomste jaren van mijn leven.
Liet me de kop zot maken door een nihilistische hoerenjong.
Die erin slaagde om ervoor te zorgen dat mijn zoon opgroeide tot een slappe schotelvod in plaats van de man die hij hoorde te zijn.
Ik zag dat niet.
Ik niet.
Gwijde zag dat wel.
Hij nam me apart.
En schudde me eens goed wakker.
Hij zei, "als je wil dat er uit je zoon iets goeds komt. Moet ge NU ingrijpen!"
Ik heb ingegrepen.
Maar helaas.
Het was al te laat.
Mijn zoon is verkloot door een veel te lakse en vooral verwijfde opvoeding.
En dat vergeef ik dat loeder waarmee ik ooit gehuwd was nooit!"


"Waar is Jurgen?" vroeg Alain ineens heel luid.
"Dat weet ik niet." herhaalde Tony.
En dat interesseert me niet." zei Tony onverschillig.
"Dat interesseert me geen kloten manneke, weet ge dat?
GEEN KLOTEN!
Ik heb mijn handen van hem afgetrokken.
Dat heb ik tegen Gwijde gezegd.
"Ik trek mijn handen van hem af."
Hij zei niks.
Knikte gewoon.
"Zoals je wil," zei hij.
Ach.
Als ik hier uitkom.
Begin ik gewoon opnieuw.
Met een jonge gezonde vrouw.
En dan zal ik, en ik alleen.
Zeggenschap hebben over de opvoeding van mijn toekomstige kinderen.
Mijn wil zal wet wezen.
Zoals het vroeger altijd was in menig Arisch huisgezin.
En ik zal er alles aan doen om éénder welke Zionistische invloed die mijn nakomelingen zou kunnen besmetten te... "
"GENOEG!" Zei Alain terwijl hij eens goed op tafel bonsde.

"Als jij je handen van je zoon aftrok? Zoals je zelf zegt.
Wat deed je dan achter het stuur van de camionette die bij de ontvoering werd gebruikt, twee dagen voor de feiten?
Waarmee je aan de kant werd gezet door de Federale Politie aan de grensovergang in Arendonk?
Dacht je nu echt dat je ons op een dwaalspoor kon zetten met een bestelwagen met Litouwse nummerplaat.
Onze collega's in Litouwen hebben ook nog een serieus eitje te pellen met Gwijde Ryckewaert, dat kan ik je wel zeggen."
Tony zweeg.
"Aah nu zijn we er hé.
Eigenlijk ben jij Tony Van Maele niets meer of minder dan het manusje van alles voor de familie Ryckewaert hé.
Is het niet?
Zonder jou zijn die gasten gewoon niks.
Want Gwijde is levenslang zijn burgerrechten kwijt, moest toevlucht zoeken in Polen, later in Rusland.
Om dan uiteindelijk in Litouwen te belanden, waar hij zaken doet met criminele Russen.
Om met de centen die hij verdient met het oprichten van postbusbedrijfjes voor zijn criminele vriendjes hier zijn activiteiten op poten te kunnen zetten.
Terwijl hij de grote Jan uithangt op allerlei bijeenkomsten van zijn schimmige groepjes, om dan snel terug naar het voor hem veilige Litouwen terug te keren.
Loop jij voor die gasten de benen van onder het lijf.
En waarvoor?
Je woont in een triestig kruipkot, je huwelijk ligt aan diggelen.
En uw zoon.... "
Alain keek Tony aan.
"Gijse dwazekloot!
Alles had ge.
Alles waarvan een man dromen kon.
Een goede vrouw.
Een flinke zoon.
Een goedbetaalde job.
Een eigen lap grond en een huis in aanbouw.
En dit alles gaf je op vanaf het moment dat die smeerlap van een Gwijde Ryckeboer vrijkwam?"


"Inspecteur." Zei Tony.
"Er is meer in het leven dan een hoop bakstenen en een jobke als loonslaaf in dienst van een Zionistisch bedrijf dat alleen maar macht, invloed en vooral CONTROLE wil over ons nobele volk.
Maar ja.
Dat snapt gij niet hé, sukkeltje."
"Oh maar ik snap het maar al te goed.
Jij laat je de kop zot maken door die Gwijde Ryckeboer en zijn beloftes van een duizendjarig rijk met alleen blonde, blauwogige blanke mannen aan de macht aan wie alles en iedereen wil gehoorzamen.
Die hele familie Ryckeboer lacht met jou, godverdomse dwaas.
Ze lachen met die simpele idioot die voor een paar stuivers en wat loze beloftes de benen uit zijn lijf loopt zodat ze hier hun smerige propaganda kunnen verspreiden.
Dat je je huis opgeeft voor die lui.
OK.
Dat je je huwelijk opgeeft voor die lui en hun dwaze idealen.
Moet jij weten.
Maar dat je godverdomme JE EIGEN ZOON OPOFFERT!!!!!"
Sarah zag hoe Alain almaar verontwaardigder en bozer werd en kwam tussenbeide.
"Ik stel voor dat we het beter hierbij laten."
"Nee!" Zei Alain boos.
"Ik wil het weten.
Ik wil het uit uit de mond van dit individu horen.
Waarom leverde jij je eigen zoon uit aan het clubje rond de familie Ryckewaert?"
"Gwijde dreigde ermee om mij uit al mijn functies te ontheffen als ik niet ingreep en een einde maakte aan de relatie die Jurgen had met die Ayse.
Ik had exact tot na nieuwjaar de tijd.
Ik mocht wel hulp vragen van zijn zoon Roeland en zijn naaste medewerkers bij 'Arische Jeugd Vlaanderen' als ik dat wilde.
En dat deed ik.
Ik moest alleen zorgen voor vervoer en wapens.
Zij deden de rest.
Wat ze van plan waren weet ik niet.
Ja.
Dat ze hem zouden straffen, dat wel."
"Hoe zouden ze hem straffen?" Vroeg Sarah.
Tony zweeg.
"Publieke terechtstelling." Zei hij na een poosje.
"Welks ze op video zouden opnemen en via internet verspreiden.
Weliswaar op goed afgeschermde kanalen en website's.
Het Darknet, weet je wel?
We wilden een voorbeeld stellen."
"We." Zei Alain.
"Dus je gaat ermee akkoord."
"Ik ben ook een ariër." Zei Tony.
"En ik wilde dat mijn zoon dat ook zou zijn.
Nu ja, hij is het ook.
Maar geen waardige.
Optrekken met die nihilistische langharige leeglopers vond hij blijkbaar meer van tel dan zich inzetten voor zijn ras en volk."
"Ah nee, dat kan niet zijn hé." Zei Alain cynisch.
"Alles opgeven voor het hogere ideaal, nietwaar Tony Van Maele."
"Jaaa." Zei Tony terwijl hij zijn borst opzette.
"Dat heb je goed gezien Hoofdinspecteur.
Alles opgeven voor het hogere ideaal.
Jijzelf bent niets.
Alleen als je je inzet voor en opgaat in de groep.
Kan er iets bereikt worden.
Kijk om je heen inspecteur.
Kijk gewoon om je heen.
Wat is deze maatschappij nu... ? "

"Genoeg afgedwaald Tony," zei Alain.
"Ik vraag het je voor de laatste maal.
Waar hebben ze Jurgen naartoe gebracht?
Zeg het godverdomme!!!"
Alain werd rood, het zweet liep van zijn aangezicht.
"Waar is Jurgen?" Brulde Alain nu terwijl hij met een luide bonk op tafel bonsde.
Sarah stond recht.
"Denk dat we nu wel genoeg hebben vindt je niet Alain."
Ze keek Alain aan.
"Alain...
Verdomme.
Alain!
Zeg iets!
Spreek!"
Sarah zag hoe Alain's gezicht ineens asgrauw werd en hoe hij ineens naar zijn hartstreek greep.
Snel liep ze naar buiten, stuurde enkele agenten naar binnen met de vraag om Tony naar zijn cel te brengen.
Dan liep ze het bureau in.
"Bel een ambulance! Alain heeft een hartinfarct gekregen!" Zei ze.
"Godverdomme!" Zei Bart.
"Sta daar net zo te kijken, bel 112!" Riep hij naar Patrick.
Dan snelde hij naar de ondervragingsruimte, sleurde Alain van zijn stoel en begon hem meteen te reanimeren.
"Komaan Chef! Volhouden!
Hoor je me!!!! VOLHOUDEN!"
Hij keek Sarah aan.
"Verdomme... DEES IS NIE GOE!"
Sarah zakte door zijn knieën.
"Ik doe mond op mond, doe gewoon verder met hartmassage!" Zei ze.
"Komaan Alain!" Zei Sarah.
"Vecht!
Vecht Alain!
Geef niet op.
Doe het voor ons team...
DOE HET VOOR... MIJ!"
"Ik heb hartslag!" Zei Bart.
Net op dat moment arriveerde de ambulance. De Ambulanciers liepen de ruimte binnen.
"Goed dat jullie hem meteen reanimeerden," Zei de urgentiearts.
"Dit heeft zijn leven gered."
Alain's hart klopte terug.
Maar zijn toestand bleef kritiek.
Hij werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht...


Wordt vervolgd!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten