Pagina's

woensdag 15 april 2020

Bloggen in tijden van corona deel 22: Verlengingen.



Dag lieve mensen.
Allez de maatregelen worden verlengt.
Ik had niet anders verwacht.
We hebben grip op het virus.
Maar net daarom worden die maatregelen net verlengd.
We moeten het onder controle houden.
De curve moet naar beneden.
Nee, ik ben hier ook niet gelukkig mee.
Maar het is wat het is.
We moeten doorgaan, doorzetten.
'Nie pluije' zouden ze zeggen in Gent.
Voor de ouderen, voor de chronisch zieken, voor de mensen die behoren tot éénder welke risicogroep.

Het zijn rare tijden, wat u zegt.
Vreemde tijden met vreemde maatregelen.
En de terugkeer naar het normale leven zal stapje voor stapje gebeuren.
En de laatste maatregel die genomen zal worden is het heropenen van de horeca en het toelaten van grote evenementen.
En dat is een harde dobber voor ons, Bourgondiërs die we zijn.
Het zal erop aan komen om te leren om het thuis gezellig te maken.
Terrassen in onze tuin of op ons terras in plaats van op het terras van een gezellig etablissement in de stad of ergens op een mooie locatie.
En zeggen dat ik vorig jaar rond deze tijd met mijn grote liefde en onze hondjes eens naar Westvleteren ben gereden.
Om er van het goddelijke bier te proeven op het terras van de paterkes.
Bier gaan halen bij de paterkes van Westvleteren.
Is dat een essentiële verplaatsing?
De flikken zullen zeggen van niet.
Ik vindt van wel.
Goed bier is van levensbelang.

Maar soit.
Ik zou zeggen, hou de moed erin lieve mensen.
Ik weet dat velen dit nieuws niet graag hoorden.
Ik ook niet.
Maar het is wat het is.
En hier moeten we SAMEN door.
Hand in hand.
Figuurlijk dan, want we moeten afstand houden.
Tja... Meer kan ik eigenlijk niet zeggen.
Ik had langer kunnen nadenken over wat ik hier zou schrijven.
Maar ik was ook aan het nadenken over een nieuw verhaal dat beetje bij beetje vorm krijgt in de harde schijf van mijn computer.
Want daarvoor heb ik deze blog opgezet.
Om mijn verhalen te delen met jullie.
En die komen net zoals hetgeen ik nu schrijf.
Recht uit het hard.
Dit was het dan voor vandaag en je weet...
SAMEN STERK!!!

Liefs.
Miguel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten