Pagina's

donderdag 2 april 2020

Bloggen in tijden van corona deel 12: Lentekriebels en buitenlucht.



Dag lieve mensen.
Ja ik weet het.
We moeten in ons kot blijven.
Nu ja, we mogen af en toe eens buiten voor een wandeling in de gezonde buitenlucht.
Dat dan weer wel.
Gelukkig maar.
Ik zou niet weten hoe ik die twee keeshondjes van mij rustig zou moeten houden.
Jamoja, dat zijn 'diva's' hoor.
Zo noem ik ze graag al grappend.
Mijn kleine diva's.
Met de nodige divastreken erbij.
Maar ach.
Het zijn zulke schatjes.
Mijn lieve keesjes.

Maar goed.
Gisteren nog dacht ik bij mezelf, "weet je wat?
Neem eens je fototoestel mee en zet de route van je dagelijkse wandeling eens op de gevoelige plaat.
En laat je bloglezers meelopen met een virtuele wandeling door de plekjes van Nieuwpoort waar je dagelijks voorbijkomt.
En dat deed ik dus.




De wandeling begint.
Met een heerlijk zonnetje erbij.






Joepie spelen in het park!!!








Zicht op de kerktoren van Nieuwpoort.





Prille lente in het park.


De straten zijn rustiger dan anders.


De Oude Veurnevaart.




Lente!



Het prille groen.



Het weggetje naar de kinderboerderij. Shortcut voor wandelaars en fietsers.



Een dagelijkse 'must do'. Dag zeggen aan de ezeltjes.




Naar Nieuwpoort Stad langs de Kaai.



Het monument van Koning Albert De Eerste omzoomd met elektrische windmolens.



En wie ligt er hier weer te rollebollen?
Ons Cecieleke.



De tramhalte, normaal staan hier veel mensen.
Nu is er geen mens te zien.





De anders zo drukbezochte viswinkels zijn dicht.





Ook in de winkelstraten is er van gezellige drukte weinig sprake.


Lege terrasjes, en dit op een mooie lentedag.




Het Marktplein badend in een lentezonnetje.



Onze diva's flaneren op het Marktplein met hun mooie jasjes aan.













Café Sportwereld: Gezellige kroeg met leuk terras.
Helaas... Nu even niet!

Ik had veel meer foto's willen posten, en eigenlijk had ik dat gisteren al moeten publiceren.
Maar door enige veranderingen op dit blogplatform waar ik nog niet mee vertrouwd ben heeft de boel hier heel wat vertraging opgelopen.
Maar ach.
Da's een goed excuus om op een later tijdstip nog wat meer foto's te posten.

Liefs.
Miguel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten