Pagina's

donderdag 26 maart 2020

Bloggen in tijden van corona deel 7: Cartoons voor de moraal.



Dag lieve mensen.
Hier zit ik weer in mijn luie zetel met een stel kussens onder mijn rug, mijn vriendin in de zetel ernaast en mijn twee lieve hondjes die zich om beurten komen installeren.
Die guitige blik in hun oogjes.
Ik besef dat het isolement en de opgelegde maatregelen voor alsmaar meer mensen zwaar begint te wegen.
En we weten niet meer wat we wel of niet mogen doen?
We verlangen naar zon en buitenlucht en kijken reikhalzend uit naar de dag dat we de draad van onze levens weer mogen oppikken.
Dat we als vanouds kunnen leven, genieten, elkaar begroeten, vastpakken, knuffelen.
En tonen hoe graag we elkaar zien.

Maar die dag is nog veraf.
Nog altijd wordt van ons verlangt dat we afstand houden en onze verplaatsingen tot een minimum beperken.
Nog altijd worden we overstelpt en overdonderd met onheilspellende berichten over almaar toenemende besmettingen en weer nieuwe overlijdens.
Over de artsen die zich alsmaar meer zorgen maken over hoe en met welke drastische gevolgen het virus zich manifesteert.
Dat zijn dingen die ons somber maken.
Ja, ook mij.
Daarom dat ik af en toe alle mogelijke nieuwskanalen afsluit.
Radio, TV, sociale media.
Af en toe moet het on hold.
Om niet te neerslachtig te worden van al die ellende.
Gelukkig zijn er nog goeie muziekradio's zonder al te veel geleuter.
Willy bijvoorbeeld, ken je dat?
De radio voor wie van heerlijke pretentieloze rockmuziek draait.
Pretentielozer rockmuziek zoals ze die in de jaren negentig op Studio Brussel draaiden, lang voor dat 'Studio Hype' werd. Aangevuld met het hedendaagse betere muziekwerk.
Geen gebabbel er tussendoor, alleen op vrijdag is er presentatie, de rest van de week non-stop muziek.
Speaker aan, of koptelefoon aansluiten op gsm of laptop en hopla.
Even weg van de wereld.
Ja, ik kan daar enorm van genieten.
Nu meer dan ooit.
En lezen
Oh ja.
Ik ga hier zeker nog boeken bespreken die ik gelezen heb, vroeger en recent.

Maar wat ik nu met jullie ga delen zijn gewoon een paar grappige cartoons.
Om jullie avond wat op te vrolijken.
Cartoons zijn grappig, raak en gewoon leuk.


Raadgeving voor te wassen sokken.




















Mag je de Nederlandse koning beledigen?
Ja, maar je baas die De Koning heet niet.

























Ik denk dat ik het begrepen heb.
Rood bij jagers, wit bij vissers.








































Wat scheelt er jongens?
Jullie hebben toch ook een trofee.











































































Leuk?
Wel, er komen er zeker nog?

Liefs.
Miguel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten