Pagina's

donderdag 5 maart 2020

Over loverboys en viespeuken 6



Sheila reed met een rotvaart achter Quinten aan.
Achtervolgen was het liefste wat ze deed als het op detectivewerk aankwam.
Zeker met de auto die ze nu onder haar welgevormde kont had.
Een heuse Dodge Ram.
Iets waarop ze zichzelf trakteerde met hetgeen ze overhield van het budget van de restauratie van haar huis.
"Da kuje doen aje ghoed je centen beheert," zei ze terwijl ze het gaspedaal dieper induwde.
"Den auto kopen woar daje ol van sedert je jeugd van droomt."
Het was een occasie.
Twintig jaar oud.
Ze moest ervoor helemaal naar Drenthe rijden waar ze hem kocht van een landbouwer die hem van de hand deed omdat hij het boeren voor bekeken hield.
"'k Verkoop hem liever onner de pries dan dat die klootzakken van de overhied hem kommen ansloan!" zei hij in het platste Drenths dat je je kon inbeelden.
Of Sheila het niet begreep zeker.
Een landbouwer vol schulden, kapot gemaakt door een bedilzuchtige en regelzuchtige overheid.
Als boerendochter bleef het haar kwaad maken.
Of de oude landbouwer het niet doorhad zeker.
"Jij bunt ook een boer'ndochter! Woar of nie woar?" vroeg hij terwijl hij zijn tandeloze mond bloot lachte.
"Yep! Geboren en opgegroeid op de boerhofstee in West-Vlaanderen. Maar ben iets heel anders gaan doen."
"Daje geliek hebt," zei de oude Drent.
"De boer'nstiel is naar de klote meid, Je bunne beter af aj op je tamme reet goa zittuh, daar wor je veur beloond in dit verrekte kutland!"
Sheila volgde Quinten die met zijn Porsche Cayenne over de snelweg raasde.
Hij verliet twee afritten verder de snelweg en stopte bij een motel bij de afrit.
Sheila kende dit hol wel.
Een tiental afgeleefde houten chalets die voornamelijk als rendez-vous plek dienden, of waar Oost-Europeanen halt hielden om even te pitten voor ze met hun lichte vrachtwagens verder over de snelwegen jakkerden om hun vracht op tijd geleverd te krijgen.
Quinten stopte en belde aan bij één van de chalets.
Een man deed open en duwde Quinten iets in de handen, geld natuurlijk.
Dan trok hij Maryssa naar binnen en gooide hij de deur dicht.
"Godverdomse fucking perverten!" foeterde Sheila.
Ze nam snel enkele foto's, maar voor ze dit deed dook ze haast onder het dashboard zodat Quinten haar zeker niet in de smiezen zou krijgen.
"'t Es tegen de deontologische regels, mor da kan mien nie scheeln. Ek ghoan hier ingriepn."
Sheila stapte uit en liep naar de chalet waar Maryssa zich bevond.
Ze ademde snel en gejaagd.
Dan trok ze haar stoute schoenen aan en stapte kordaat naar de deur waar ze keihard op bonkte.
"Open the door please, management!"
De deur ging open, de man van daarnet verborg zich achter de deur. Hij had een beduimelde grijze handdoek rond zijn middel geslagen.
Sheila duwde de deur helemaal open en stapte naar binnen, ze zag Maryssa in bed liggen. Het meisje trok het laken over haar lichaam.
"Dit meisje gaat mee met mij!" zei ze.
"Pardon?" zei de man.
Sheila sloeg de deur dicht en ging dreigend voor de man staan.
"Dit meisje gaat met mij mee... En als ge teveel van uw paretten maakt mag je aan den lijve ondervinden wat ze in de gevangenis met KINDERVERKRACHTERS doen!
Wa peins je doarvan? pervert!"
De man trilde op zijn benen.
"Wat scheelt er té? Wanhopige kieszak?" vroeg Sheila vol minachting.
"Kom doe mor je kleren an in de badkamer, oendertusschen ghoan Maryssa en ik... Ekeje heel serieus klappen... "
De man ging naar de badkamer en sloot de deur.
Tuurlijk had Sheila vingervlug de sleutel weggenomen en langs de buitenkant de badkamer op slot gedaan.
Of dacht je nu echt dat ze een pervert die minderjarige meisjes misbruikt zou laten lopen?

Sheila liep naar het bed en trok de lakens weg.
Maryssa keek haar met grote doodsbange ogen aan.
"Je moet niet benauwd zien meisje," zei ze.
"Ik kom je redden."
Maryssa probeerde het laken terug over haar hoofd te trekken.
"Hey.
Maryssa.
Ik meen het.
Ik kom je redden.
Echt waar."
"Ben je politie?" vroeg ze.
"Ik ben detective.
Ik en ingehuurd door je vader."
"Mijn vader," zei Maryssa.
"Ja.
Hey.
Hij maakt zich zorgen om je.
Terecht, zo blijkt."
Maryssa trok een lip en tranen liepen over haar wangen.
"Ik heb papa erg teleurgesteld," zei ze zacht snikkend.
"Nee, dat heb je niet.
Hij houdt van je.
Is bezorgd om je.
Daarom heeft hij contact met me opgenomen.
Kom doe je kleren aan." zei Sheila
Schoorvoetend en met trillende handen kleedde Maryssa zich aan.
"Je vader maakt zich zorgen om jou Maryssa!" zei Sheila.
Maryssa zweeg.
"Hoor je wat ik zeg meisje?" drong Sheila aan.
"Als papa dit te weten komt dan gaat hij vast het hoederecht aanvechten," zei Maryssa.
"Ja," zei Sheila.
"En ik kan hem in deze zeer goed begrijpen hoor."
"Wist je moeder waar je allemaal mee bezig was?" Vroeg Sheila.
"Nee," zei Maryssa.
"Vroeg ze daar nooit naar?
Waar je was?
Met wie?
Waarom?"
"Moeder is altijd aan het werk," zei Maryssa.
"In de zaak van haar nieuwe man."
"En dan ben je de hele tijd alleen thuis?" vroeg Sheila.
"Ja. Allez 't is te zeggen.
Samen met  Jessica, de dochter van Joris.
De nieuwe man van mama."
"Oh ja," zei Sheila. "Ik denk dat ik het snap.
Twee jonge meiden, alleen thuis.
Of alleen op stap.
Hoe oud is die Jessica?" vroeg Sheila.
"18," was het antwoord.
"Beetje groot leeftijdsverschil niet."
"Daar stond ik niet bij stil," zei Maryssa.
"Ja.
Het was door Jessica dat ik met Angelo in contact kwam.
Ze nam mij altijd mee naar het stationsplein waar ze altijd optrok met die patsers die daar rondhangen.
Met Bilal, Saïd, Turgan, Salomon en Angelo.
Die laatste leerde ik daar kennen ja.
Angelo.
In het begin was dat zo'n toffe.
Hij babbelde wat met mij.
Ik voelde me bij hem op zijn gemak.
Begon wat voor hem te voelen en nam Jessica in vertrouwen.
'Angelo is ne goeie gast', zei ze. 'Ge moet gewoon tonen dat ge interesse hebt en je zal zien dat ik gelijk heb'.
En dat deed ik, het klikte meteen.
Op een keer gaf hij mij een cadeau.
Een mooie ketting.
Met een hartje.
My God, ik voelde mij zo bijzonder.
Zo'n mooi cadeau, van een jongen.
Ik voelde mij voor het eerst echt vrouw."
"En heeft Angelo daar geld voor, hij heeft geen werk, dat heb ik opgezocht,"
"Angelo heeft veel spaargeld," zei Maryssa. "Allez dat zei Jessica toch. En hij rijdt met een toffe bak, een gepimpte BMW.
En hij nam me meen naar Gent of Antwerpen om te gaan shoppen, ik mocht kopen wat ik maar wilde.
Nie meer dan dat ik mij liet gaan natuurlijk."
"Zonder ook maar één keer te denken dat hij daarvoor iets zou terug willen, nietwaar?" zei Sheila.
"Hij wilde me alles geven, want hij was stekezot van mij," zei Maryssa.
"Elke avond stuurde hij me zulke lieve berichtjes voor het slapengaan."
Sheila schudde het hoofd.
"Zo naïef, kindje toch.
Zelfs als kind was ik zo naïef niet.
Nooit, zelfs geen enkel moment gedacht 'wat wil ie van mij?'
Wat wil ie nu ECHT van mij?" vroeg Sheila.
Maryssa knikte van nee.
Schaamte stond op haar gezicht te lezen.
"Ja hij wilde met mij naar bed.
Nu, ik had al seks gehad met een jongen, dus daar stond ik wel voor open.
Op een nacht na een fuif in het jeugdhuis bleef ik bij hem slapen.
Ma en Joris dachten dat Jessica en ik bij een vriendin waren gaan slapen.
Angelo was lief en zacht.
En wist hoe hij mij zin moest laten krijgen.
Voor ik het goed en wel besefte zat hij in mij.
Hij gebruikte wel een condoom, dat wel.
Maar het ging snel.
Te snel.
Ik dacht 'fuck, ik ben een slet nu'!
En dat was nog maar het begin... "
Maryssa boog het hoofd.
Stilaan begon het tot haar door te dringen hoe het zover kon komen. Hoezeer ze beetje en beetje in de prostitutie werd gedwongen.
"Op een dag," vertelde ze.
"We waren samen op zijn appartement.
We lagen in de zetel, de TV stond op Netflix en ik was half naakt.
Had alleen nog mijn slip aan.
Angelo kuste me en streelde me overal.
Zacht en teder zoals hij altijd deed.
Dan ging de bel.
Hij stond op en liep naar de deur.
Ineens stonden er vijf gasten in de kamer.
"Ik ging juist mijn nieuw sletje binnen doen, hebde gijle goesting om mee te doen?" hoorde ik hem zeggen.
Vanaf dat moment veranderde alles.
Angelo veranderde.
Ik wilde weg, maar kon nergens heen.
Angelo greep me bij de haren en duwde me in de zetel.
Trok mijn slip uit.
Ruw en genadeloos.
Ik verweerde me, hij sloeg me.
"Gij doet wat ik zeg," zei hij.
"Of ik sla uw tanden uit bitch!"
Ik kon nergens heen.
Ik werd verkracht.
Om beurten neukten ze me, terwijl moest ik de anderen met mijn handen en mond bevredigen.
Ik voelde me vies.
Toen pakte hij zijn laptop die op een andere tafel stond.
Hij had gewoon alles gefilmd met zijn webcam.
"Ik stuur dat naar uw pa en ma," zei hij.
"Tenzij ge doet wat ik zeg." zei hij.
Hij nam foto's van me.
Naakt.
Terwijl ik hem pijpte en terwijl hij me neukte.
Dan maakte hij een advertentie aan.
"Ik wil dat gij neukt voor geld," zei hij.
"Uw lijf is geld waard.
En met dat geld gaan wij leuke dingen doen.
Als ge dure kledij en juwelen wilt... Dan moet ge ervoor neuken!" zo zij hij."

Weer keek Maryssa naar de grond.
Ze huilde.
Met almaar langere halen en diepere snikken.
Zacht woelde Sheila door Maryssa's blonde haren.
"Hey.
Mokke.
Kijk me aan.
't Is voorbij nu.
Je vader meent het goed met je.
Nee, je krijgt van hem niet zoveel mooie cadeau's als van je moeder.
Maar hij heeft me ingehuurd.
Met de bedoeling om je uit dat netwerk te halen.
Dat deed hij omdat hij met je in zat.
Zat je moeder met je in?
Nee.
Ze was zelfs niet bezig met wat jij en Jessica allemaal uithaalden.
Ze vroeg zelfs niet waar jullie naartoe gingen.
Dat is leuk hé.
Kunnen doen wat ge maar wilt.
Maar ge ziet.... "
Maryssa begreep.
"Ik hoop dat papa niet boos is."
"Als ouders boos zijn Maryssa.
Dan is dat omdat ze zich zorgen maken.
Met je begaan zijn.
Mijn ouders waren ook vaak boos op me.
En ja, ik heb dat gehaat ja.
Maar nu hé.
Ben ik dankbaar.
Dat ze grenzen stelden.
Mij bijstuurden en corrigeerden.
Ja, vaak met harde hand.
Maar nu moet ik toegeven.
Ik had dat eigenlijk wel nodig ja!"

Even later kwam de politie met onder andere rechercheurs Hilde Tabbaert en Sarah Van Beiren.
De man werd uit de badkamer gehaald en in de boeien geslagen.
"Mijn complimenten Sheila," zei Hilde.
"U hebt ons heel wat werk bespaard weet je.
We hadden al heel wat tips binnen gekregen over de handel en wandel van Quinten Maerschalck.
Maar ja, gebrek aan manschap en middelen ziet u.
Eigenlijk zouden we iemand van uw kaliber best kunnen gebruiken bij de recherche," voegde Hilde eraan toe.
"Nee merci, 'k werken liever op mien eigen," reageerde Sheila.
Sheila ging samen met Maryssa naar het politiebureau waar ze beiden werden ondervraagd.
Sheila zat er vooral om Maryssa te steunen en bij te staan.
Om er voor haar te zijn.
Had een krop in de keel toen Marc Antheunissen zijn dochter Maryssa in de armen sloot.
"Maakt etwadde van je leven Maryssa," dacht Sheila bij zichzelf.
"Nu daje nog kan!"
Dan reed ze naar huis.
Toen ze uitstapte zag ze twee jonge kerels rond haar afkomen.
Of ze hen niet kende zeker. En dan vooral die gast die een knipmes trok en dreigend vooruitstak toen hij op Sheila afstapte.
Angelo
Angelo Puystjens."U moet ik hebben vuil bitch!" zei hij
Hij wilde uithalen met zijn mes, maar Sheila hief haar linkerbeen op en strekte dan haar onderbeen.
Het mes vloog door de lucht en belandde in het gazon naast de oprit.
Angelo greep naar zijn hand, een pijnlijke grimas trekkend.
Sheila lachte spottend.
"Wat kwam je doen Angelootje?
Zeg het ekeje."

Dan vloog hij op haar af.
"Ik maak u kapot fucking bitch!"
Hij duwde Sheila tegen haar auto en hief zijn vuist op.
"Gij ga mij nie kapotmake ze, vuil teef!!!" brulde hij.
"Allez kom ventje, sloat!" zei Sheila.
"Sloat zeggen 'k je!"
Hij haalde uit met zijn vuist, raakte haar recht in het gezicht.
Maar Sheila gaf geen krimp.
"Es 't ol daje kan? Prulleventje," vroeg ze spottend.
Hij haalde nog twee keer uit met zijn vuisten en gaf haar ene kopstoot.
"Dat es nie sloan, dat es kitteln.
Zieje ghie ne vent of wat zieje ghie?"

Sheila lachte Angelo in het gezicht uit.
Dat werkte bij hem als een rode lap op een stier.
Hij trok Sheila van de auto weg en duwde haar van zich af, hij wilde haar tegen de grond werkte.
Maar Sheila staat als ex-paracommando natuurlijk niet dat ietsje steviger op haar benen dan een gewone sterveling.
Ze zette een paar stappen achteruit, ze zag de handlanger van Angelo achteruit deinzen, die voelde blijkbaar de bui al hangen.
Sheila kruiste haar armen en schudde haar hoofd.
"Nu es 't an mien... " zei ze.
Waarna ze met een gemende draaitrap haar voet in Angelo zijn gezicht plantte.
Hij vloog tegen Sheila's Dodge en zakte dan onderuit.
Knock out zoals dat heet.
De andere jongen wilde weglopen, maar Sheila haalde hem onderuit, hij viel plat op zijn buik
"Hiergebleven pantoffelheld," zei ze spottend.
"Zet je mo bie je moatje, stiksje krapuul daje ziet!" zei ze terwijl ze hem naast Angelo gooide.
"Ziet dat doar nu ekeje zitten.
Peinzen da ze vent zien met ulder tattoo's, ulder fake spiertjes en ulder macho mentaliteit.
Grote dikke nuls!!! DAT ZIE JULDER!
Weet je wat ze mé julder moeten doen?
IN E BOOTCAMP STEKEN!!!!
Alle dagen werken!
Werken tot dat julder toenge op julder tenen hangt!
En in volstrekte stilte.
Ghin moment rust, ghin moment pauze.
Iedere stap da je zet MOETEN VERANTWOORDEN!!!!
Iedere keer opnieuw!
Dat zoe julder moeten 
doen!
Rotverwende, platgepamperde NIEWEIRTS!!!!"

Dan kwam de politie, die Sheila al had gebeld.
Of ze die kerels niet in de smiezen had zeker."
"Ik dien klacht in tegen u, kan ik u nu al zeggen! Fucking gestoorde bitch!" mompelde Angelo terwijl hij geboeid naar de politieauto werd gebracht.
Sheila ging grijnzend voor hem staan, haalde haar gsm boven.
"En ik tegen joen!
Voor HUISVREDEBREUK!"

Ze toonde de foto die ze nam al rijdende nam - goed wetende dat dit niet mag - van Angelo die door de voortuin liep en zich achter de buxus in Sheila's voortuin verborg.
"Ghie moe mé je stienkende in veels te dure lelijke sportschoenen gehulde poten van me pelouze bluuvn ghodverdoms stik krapuul!!!" Dan ging ze naar binnen zonder Angelo die weggevoerd werd nog maar één blik te gunnen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten